{"type":"txt","text":"전시디자인.com","font_size":36,"font_weight":"bold","font_family_ko":"Noto Sans KR","font_family_en":"Barlow","color":"#ffffff","letter_spacing":0}
  • HOME
  • 대상별 맞춤
  • 교수별 수업
  • 수업결과물
  • 산학협력
  • 학과활동
  • 학과생활
  • {"google":["Barlow","Libre Baskerville"],"custom":["Noto Sans KR"]}
    ×
     
     
    섹션 설정
    {"type":"txt","text":"계원전시","font_size":20,"font_weight":"bold","font_family_ko":"Noto Sans KR","font_family_en":"Barlow","color":"#000000","letter_spacing":0}
  • HOME
  • 교수별 수업
  • 수업결과물
  • 산학협력
  • 학과활동
  • 포트폴리오
  • 학과생활
  • 학년별 맞춤
  • 교수전용
  • 이곳을 클릭하여 텍스트를 수정하세요
    Please enter

    E

    text

    Exhibition Design

    전시디자인이란

    What is exhibition design?

    전시는 대중적 정보전달 방법이라는 의미에서  매스 미디어의 하나이다.

    An exhibition is one form of mass media in the sense that it is a public method of information dissemination.

    전시는 각종 미디어를 내부에 품는  종합적인 미디어이며, 커뮤니케이션 수단으로 참가성, 대화성, 체험성 등의 특징을 갖추고 있다.

    An exhibition is a comprehensive media that encompasses various media within it, and as a means of communication, it has characteristics such as participation, dialogue, and experience.

    전시는 쌍방향의 다이렉트 커뮤니케이션 정보전달 수단이다.

    An exhibition is a means of two-way direct communication for information dissemination.

    전시는 즐거운 연출을 가미한 일정한 공간에서 관람객에게 직접 작용하는 다이렉트 커뮤니케이션 특성을 지닌 수단.

    An exhibition is a means with direct communication characteristics that directly interacts with the audience in a certain space with enjoyable presentations.

    전시디자인은 예술적인 절차를 포함한 계획능력체계이다.

    Exhibition design is a planning and capability system that includes artistic processes.

    '어떠한 방법으로 무엇을 어떻게 전시해야 하는가' 에 관한 구체적 예술적인 절차를 포함한 전체적인 계획능력체계를 의미한다.

    It refers to an overall planning and capability system that includes specific artistic processes on how to exhibit what and in what way.

    전시디자인은  목적 대상의 이미지를 부각하는 적극적인 문화(홍보) 활동이다.

    Exhibition design is an active cultural (promotional) activity that highlights the image of the intended target.

    -목적대상의 이미지를 부각시키고자 하는 개인, 국가차원에서 이루어지는 적극적인 문화 활동

    An active cultural activity carried out by individuals and at the national level, aiming to highlight the image of the intended target

    -목적대상과 관련된 그 사회의 문화적인 정보 및 가치를 공유.교류 가능하게 하는 문화적인 커뮤니케이션 기능
    A cultural communication function that enables sharing and exchange of cultural information and values related to the intended target within that society

    전시디자인은  행동 및 기술이자 커뮤니케이션이다.

    Exhibition design is an action, technology, and communication.

    유형, 무형의 전시물 내용과 가치를 효과적으로 보여주어서 이해와 감동, 더 나아가 거래의 효과를 얻게 할 수 있도록 하는 일련의 행동 및 기술이자 커뮤니케이션이라고 할 수 있다.

    Exhibition design can be described as a series of actions, techniques, and communication that effectively showcase the content and value of tangible and intangible exhibits, promoting understanding and emotion, and ultimately facilitating transactional outcomes.

    전시디자인은  종합 플래닝으로 전시콘텐츠, 인간, 시간, 공간 사이의 종합적 계획이다.

    Exhibition design is a comprehensive planning that encompasses the overall plan between exhibition content, people, time, and space.

    전시 계획은 본래 제공자(플래너, 디자이너)의 문제이다.

    Exhibition planning is originally the provider's (planner, designer) problem.

    전시에서의 제공자는 수용자(관람객)에 대하여 보다 좋은 전시환경과 전시정보를 갖추어야 한다.

    In an exhibition, the provider must equip a better exhibition environment and information for the audience (visitor).

    그 때문에 전시 계획은 일정한 공간에서 가장 쾌적하고 효과적인 정보전달을 하기 위한 종합 플래닝으로 전시물, 인간, 시간, 공간이라는 4가지 사이의 관계를 종합적으로 계획하는 것이다.

    Therefore, exhibition planning is a comprehensive planning to achieve the most pleasant and effective information delivery in a certain space, considering the relationships between the four elements: exhibits, people, time, and space.

    {"google":["Barlow","Libre Baskerville"],"custom":["Noto Sans KR"]}{"google":["Barlow","Libre Baskerville"],"custom":["Noto Sans KR","Noto Serif KR","SeoulNamsan"]}
    {"google":[],"custom":["Noto Sans KR"]}